I Love to Run – de gærne har det godt

Joda – jeg har blitt veldig glad i å løpe. Hvem i all verden hadde trodd det for to år siden.

Og siden det er nytt år – nye muligheter – blanke ark og alt det der, så har jeg hoppet i det med begge beina!

Jeg har satt meg mål!
Mål som ikke gir medalje!

Eller det er jo litt feil – det blir jo i og for sege en medalje av det til slutt – jeg mener…. altså noe bling må jo en dame ha ❈
Men alle målene gir ikke medalje da..

  1. Jeg skal løpe én 10-kilometer i uka
    Det kan godt være et offisielt løp, men altså en sammenhengende løpetur på 10 kilomter hver uke – i 52 uker
  2. Jeg skal løpe et halvmaraton hver måned
    Og siden det ikke nødvendigivs arrangeres halvmaraton løpt hver måned som jeg har anledning til å delta på, betyr det at jeg må løpen en lengde av 21,1 kilometer uten å få medlaje! Og den kommer selvsagt i tillegg til 10K samme uken.
  3. Jeg skal løpe 1.000 miles i 2017
    Her kommer endelig medaljen! Gull-medaljen faktisk.
    ilovetorun.org sin 2017 Gold Challenge medlaje for 1.000 miles løpt i 2017
    På norsk 1.609,5 kilometer!2017-01-03-08_59_46-2017-gold-challenge-store-ilovetorun-org-_-where-running-meets-humor-_-ebibs

Det skal være innafor å nå dette – men jeg kjenner jo at det må jobbes litt også.
En 10-kilometer i uka bør gå greit, men 12 ganger må jeg altså løpe både en 10-kilometer og et halvmaraton samme uken.

Kort oppsummert gir
52 stk 10-kilometere 520 kilometer
12 stk halvmaraton 253,20 kilmoter
Totalt blir det  773,20 kilometer

Da gjenstår 836,3 kilmoeter med «hverdagsløping»
Eller med andre ord 16,1 kilometer løping ellers hver uke!

7334_1423682816

 

 

Legg igjen en kommentar

